Συνολική διάρκεια σπουδών
500 ώρες /9 μήνες
Σε ποιους απευθύνεται σε:
- Εκπαιδευτικούς
- Στελέχη Εκπαίδευσης
- Φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων και Καθηγητικών Σχολών
- Άτομα που επιθυμούν να ενταχθούν στο χώρο της εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτές σε Δομές Δια Βίου Μάθησης (ΣΔΕ, ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, ΚΔΒΜ)
- Επιστημονικό Προσωπικό και Βοηθητικό Προσωπικό σε Εκπαιδευτικές Μονάδες
- Γονείς
- Οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τον τρόπο λειτουργίας της Εκπαίδευσης
Μοριοδότηση Προγράμματος
- ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡ. ΠΡΩΤ. Φ.361.22/23 /91322 /E3/31-05-2017, ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ ("Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ)"), ΚΡΙΤΗΡΙΟ 1,ε "Κριτήριο επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης": Βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης σε Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και Α.Ε.Ι., εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό: 0,5 μονάδα. Αν ο υποψήφιος έχει περισσότερα πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις ετήσιας επιμόρφωσης μοριοδοτούνται αθροιστικά έως δύο (2) πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις με ανώτατο όριο τη μία (1) μονάδα!
ΔΗΛΑΔΗ TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΙΣΤΩΝΕΙ 0,5 ΜΌΡΙΟ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Α/θμιας Εκπ/σης, Διευθυντών Β/θμιας Εκπ/σης, Συντονιστών Εκπαιδευτικού έργου, Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων, Προϊσταμένων ΚΕΣΥ, Προϊσταμένων ΚΕΑ)
- Σύμφωνα με το ΦΕΚ 1151/29-03-2018, το Πρόγραμμα πιστώνει:
Α. ΔΥΟ (2) μόρια (μέγιστη μοριοδότηση) τους υποψήφιους για Διευθυντές στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)
Β. ΔΥΟ (2) μόρια (μέγιστη μοριοδότηση) τους υποψήφιους για Υποδιευθυντές στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)
Γ. ΔΥΟ (2) μόρια (μέγιστη μοριοδότηση) τους υποψήφιους για Διευθυντές στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ)
Δ. ΔΥΟ (2) μόρια (μέγιστη μοριοδότηση) τους υποψήφιους για Διευθυντές στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ)
- 3. Δύο (2 ) μόρια για διορισμό σε οποιαδήποτε ειδικότητα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- 4. Δέκα (10) μόρια για διορισμό σε αποφοίτους ΔΕ και ΤΕ
- 5. Συγκριτικό πλεονέκτημα για το κριτήριο Επιστημονικής Επάρκειας και Γενικής Συγκρότησης του Υποψήφιου στις επιλογές ΣτεΛεχών Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Νομοσχέδιο του ΥΠΠΠΕΘ
Διάρθρωση Προγράμματος
Ενότητα 1: Εννοιολογική αποσαφήνιση της Διοίκησης/ Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων
Eνότητα 2: Μοντέλα Σχολικής Ηγεσίας/Διοικητικό πλαίσιο του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος
Ενότητα 3: Ποιότητα και Εκπαίδευση -Μέθοδοι και Τεχνικές Διοίκησης
Ενότητα 4: Ενδοϋπηρεσιακή Κατάρτιση (in-service training) και Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
Ενότητα 5: Εκπαιδευτική Ηγεσία και Σχολική Αποτελεσματικότητα- Ικανότητες του Διευθυντή με βάση το Νομικό Πλαίσιο
Ενότητα 6: Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων-
Ενότητα 7: Οργάνωση και οικονομική διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων
Ενότητα 8: Διαχείριση της Αλλαγής (Οργανωσιακή και Οργανωτική Κουλτούρα)
Ενότητα 9: Διαχείριση της διαφορετικότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα
Ενότητα 10: Διαχείριση συγκρούσεων και αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον
Ενότητα 11: Σχολική Τεχνογνωσία και management- Ενίσχυση της εξωστρέφειας της εκπαιδευτικής μονάδας
Ενότητα 12: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Σκοπός
Η εμβάθυνση σε θέματα προγραμματισμού, σχεδιασμού και διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, μεθόδων και εργαλείων ανάπτυξης εκπαιδευτικών μονάδων (επαγγελματικής εξέλιξης και προσωπικής ανάπτυξης του προσωπικού τους), οικονομικής διαχείρισης - αξιοποίησης χρηματοδοτικών ευκαιριών και ενίσχυσης της εξωστρέφειάς τους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι
Α) Σε επίπεδο γνώσεων
-Η κατανόηση των εννοιών «διοίκηση και ¨ηγεσία¨, καθώς και της φιλοσοφία τους
-Η γνωριμία των μοντέλων Σχολικής Διοίκησης
-Η κατανόηση των χαρακτηριστικών, προσδοκιών και αναγκών των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και του ρόλου του διευθυντή/ηγέτη
-Η απόκτηση γνώσεων στα διάφορα μοντέλα διοίκησης
Β) Σε επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων
-Η διαμόρφωση αντιληπτικής ικανότητας της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης και του τρόπου άσκησης διοίκησής της.
-Ικανότητα προγραμματισμού, σχεδιασμού και εφαρμογής πλάνου ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
-Η απόκτηση δεξιοτήτων στην υιοθέτηση και εφαρμογή αποτελεσματικών μοντέλων εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Γ) Σε επίπεδο στάσεων
-Η απόκτηση κουλτούρας (των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης) αυτό-βελτίωσης μέσω της παρακολούθησης των εξελίξεων του ευαίσθητου χώρου της εκπαίδευσης, μέσω της συνεργασίας και δημιουργίας κοινοτήτων μάθησης (ψηφιακών και συμβατικών)
-Η θεμελίωση της αντίληψης περί αναγκαιότητας «χτισίματος» ηγετών και όχι διαχειριστών της σχολικής μονάδας
- Η ευαισθητοποίηση της διαχείρισης του «διαφορετικού»
Μεθοδολογία
Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα
- Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.
- Περιλαμβάνει πλούσιο επιστημονικό υλικό: E-books, πολυμεσικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), και υποστηρικτικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες-δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία και Καλές Πρακτικές.
- Συνεχής διαδικτυακή ανατροφοδότηση